שלבים בפיתוח אתר קופונים

שלבים מרכזיים בפיתוח אתר קופונים מצליח - מהרעיון ועד ההשקה

בשנים האחרונות, אתרי הקופונים תפסו תאוצה והפכו לפלטפורמה מבוקשת בקרב צרכנים המחפשים הנחות והטבות, ובקרב בעלי עסקים המעוניינים להגדיל מכירות ולמשוך קהלים חדשים. למעשה, בישראל קיימים מעל 20 אתרי Daily Deals פעילים, וההכנסות של חברות הקופונים המקומיות נאמדות בעשרות מיליוני ש"ח בשנה. זאת ועוד, על פי מחקר של KPMG, 34% מהצרכנים הישראלים משתמשים באתרי קופונים באופן קבוע. המספרים הללו הופכים את הרעיון של בניית אתר קופונים לאפשרות מפתה עבור יזמים דיגיטליים, אבל חשוב לזכור שמדובר בתהליך מורכב הדורש תכנון קפדני ויישום שלב אחר שלב. במדריך הבא נפרט את כל האבני דרך החיוניות בפיתוח אתר קופונים, החל מגיבוש הרעיון ועד השקה מוצלחת בשוק.

ניתוח שוק ובניית תוכנית עסקית

השלב הראשון בבניית אתר קופונים הוא מחקר מעמיק של השוק ופילוח קהלי היעד. יש להגדיר במדויק את המיקום הגיאוגרפי בו יתמקד האתר, את אופי המבצעים שיוצעו בו (מוצרים, שירותים, חוויות), את בתי העסק הפוטנציאלים לשיתופי פעולה ואת מודל ההכנסות המתוכנן (למשל 10% עמלה מכל קופון). המידע הזה יתורגם לתוכנית עסקית מפורטת הכוללת תחזית הכנסות, תזרים מזומנים ותוכנית שיווקית.

למשל, אתר BALIGAM התמקד בראשית דרכו במתן קופונים לקהל צעיר במרכז הארץ, עם דגש על ארוחות במסעדות ובתי קפה מובילים באזור גוש דן. המודל עסקי שנבחר היה לקיחת 25% מערך כל קופון נמכר. המיקוד הברור סייע לחברה להתבסס במהירות בשוק.

עיצוב ובניית Wireframe לאתר

השלב השני הוא יצירת "שלד" ראשוני של האתר, המתאר את המבנה הכללי שלו, את חלוקת העמודים, מיקום האלמנטים ואופן הניווט. ה-Wireframe ישמש בסיס לעיצוב הגרפי המפורט. כאן יש להתמקד בהגדרת UI/UX מנצח שיהפוך את חווית הגלישה והקניה לחלקה, אינטואיטיבית ומהנה. כדאי לחשוב גם על מרכיבי עיצוב הקשורים לקופונים כמו דחיפות (טיימרים), מד כמות, כפתור CTA בולט, אזורי שיתוף ועוד.

באתר גרופון ישראל למשל, ניתן לראות עיצוב נקי המדגיש את המוצרים עצמם, עם סרגל ניווט ברור המחולק לפי ערים וקטגוריות. יש גם "קאונטר" של זמן ומלאי לכל קופון, מה שמעניק תחושת בהילות ללקוח.

פיתוח ובנייה של האתר

כעת מגיע השלב הקריטי - הפיתוח בפועל של אתר הקופונים. בחירת פלטפורמת הבסיס (וורדפרס, וויקס וכו'), כתיבת הקוד, אינטגרציה של מערכות סליקה ותשלומים, והטמעה של התוכן והאלמנטים הגרפיים שעוצבו קודם - כל אלה חייבים להתבצע על ידי מפתחים מקצועיים ומנוסים בבניית אתר קופונים. סביבת הפיתוח חייבת להיות יציבה, מהירה (משך טעינת עמודים כ-2 שניות), ומותאמת לגלישה רספונסיבית ממובייל.

בחירת תשתית לניהול הקופונים

לב ליבו של כל אתר קופונים הינה מערכת ניהול עוצמתית, המאפשרת להגדיר את המבצעים, לנהל את תהליך ההזמנה וליצור דוחות. ישנן מספר פלטפורמות ייעודיות לניהול קופונים (כמו WPMU DEV) שיכולות להתממשק בקלות עם האתר. לחלופין ניתן לבנות תוכנה בהתאמה אישית עם תכונות כמו פאנל ניהול מתקדם, אינטגרציה רציפה עם מערכות CRM של בתי העסק, ויצירה אוטומטית של שוברים דינאמיים.

מומלץ לבנות מערכת שבאמת תתאים לצרכים הספציפיים של האתר שלכם. למשל חברת COUPONLIKE השקיעה בפיתוח מערכת ניהול ואופטימיזציה ל-Daily Deals שמשתמשת בלמידת מכונה על מנת לבחור את ה"מיקס" המנצח של מבצעים לכל יום.

השקה ובדיקות אלפא ובטא

לאחר שהאתר הוקם, יש לבצע בדיקות מקיפות (אלפא ובטא) על מנת לוודא שכל המערכות והתהליכים עובדים כראוי. חשוב במיוחד לבדוק את מודול הרכישה - החל מהקלקה על הקופון, עבור בתשלום וסיום בקבלת השובר (במייל או בהודעה). כל תקלה בשלב זה עלולה להרחיק לקוחות ולגרום נזק תדמיתי. לכן יש להעניק לטסטרים גישה לגרסת בטא של האתר, לעודד אותם לחוות דעת, ולתקן את כל הבאגים לפני ההשקה הסופית.

שיווק וקידום של האתר

אין טעם בבניית אתר קופונים מתקדם ביותר אם איש לא יודע על קיומו... לכן במקביל להשקה חייבים לרוץ עם מערך שיווק ופרסום אגרסיבי. כדאי לשלב בין קידום אורגני (כתיבת תוכן איכותי, מילות מפתח, לינקים חכמים), שיווק ממומן (מודעות בגוגל ופייסבוק), וגם שיווק מסורתי כמו עלונים או פרסום חוצות. כמו כן, חשוב להשקיע במיתוג ייחודי ובמסרים פרסומיים מעניינים כדי להתבלט בשוק רווי אתרי קופונים.

דוגמה מצוינת לקמפיין מיתוגי אפקטיבי היא הקמפיין "פספסת, מותק" של BUYME שבו עוצבו פוסטרים מעוררי עניין שהציגו מצבים יומיומיים שבהם אנשים מפספסים הזדמנויות, במטרה לעורר את הצרכנים לחשוב על קניות באתר החברה.

סיכום

לסיכום, פיתוח אתר קופונים מוצלח הינו תהליך רב שלבי הדורש היערכות קפדנית ותכנון מפורט. החל ממחקר שוק ואפיון העסק, עבור בעיצוב חווית משתמש מעולה, ועד בחירת הטכנולוגיות המתאימות ביותר - כל צעד בדרך חייב להתבצע ברמה הגבוהה ביותר. עם זאת, כאשר פועלים נכון ומשקיעים את המשאבים הנדרשים, אפשר להקים פלטפורמת Daily Deals משגשגת שתייצר ערך אמיתי לצרכנים ולבתי העסק, ותניב רווחים נאים ליזמים.

אם גם אתם שוקלים לבנות אתר קופונים אבל מתלבטים כיצד להתניע את התהליך, אנו כאן כדי לעזור לכם. אצלנו תוכלו לקבל ייעוץ ראשוני ללא עלות מצוות המומחים שלנו, שיתאימו לכם את אסטרטגיית הפיתוח האופטימלית ויסייעו לכם להימנע מטעויות נפוצות.