פתרונות קופונים לאתרי מסחר מקוון - הדרך להגדלת מכירות ונאמנות לקוחות
בעולם הסחר האלקטרוני התחרותי של ימינו, אתרי eCommerce תמיד מחפשים דרכים חדשות ויצירתיות להגדיל מכירות, למשוך לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים. אחד הכלים האפקטיביים ביותר להשגת מטרות אלו הוא שימוש מושכל בקופונים ומבצעים. למעשה, מחקרים מראים שמעל 60% מהצרכנים מחפשים קופונים לפני ביצוע רכישה מקוונת, ו-80% מהם מושפעים בהחלטת הקנייה מקיומו של קופון. לכן, בניית אתר קופונים או מנגנון קופונים משולב הפכה לנדבך הכרחי באסטרטגיית השיווק של כל חנות וירטואלית. במאמר הבא נסקור את הפתרונות המגוונים הקיימים כיום בתחום, את היתרונות שהם מציעים לאתרי מסחר, ואת הדגשים החשובים ביותר בתכנון ויישום של מערך קופונים מנצח שיניע את העסק קדימה.
סוגי פתרונות קופונים לחנויות מקוונות
ישנן מספר חלופות עיקריות העומדות בפני בעלי אתרי מסחר המעוניינים להציע ללקוחותיהם מבצעים והנחות:
- מודול קופונים מובנה - מרבית פלטפורמות הקמת החנויות כמו Shopify, WooCommerce או Magento מציעות מודולים מובנים המאפשרים ליצור ולנהל קודי קופון ישירות מממשק הניהול. זוהי אופציה נוחה שחוסכת את הצורך באינטגרציה של מערכת צד ג'.
- אתר ייעודי של המותג - חברות רבות בוחרות לפתח אתר קופונים עצמאי, מותאם לשפה העיצובית ולחוויית המשתמש של המותג. גישה זו מאפשרת שליטה מלאה בחוויית הגולש, איסוף דאטה על ההתנהגות, ובידול ממתחרים.
- פרסום באתרי קופונים חיצוניים - ניתן לבחור בפרסום מבצעי המותג בפלטפורמות קיימות כמו RetailMeNot או קופונופש, ולהגיע לקניינים פוטנציאלים נוספים. חשוב לשים לב לתנאי העמלות והשת"פ.
- אפליקציות ייעודיות - הטמעת מנגנון קופונים באפליקציית המותג, עם התראות פוש על מבצעים והטבות בלעדיות למשתמשי האפליקציה, מאפשרת להגביר מעורבות ונאמנות לאורך זמן.
- הפצה במדיה חברתית - שילוב של פוסטים ממומנים עם קופונים ברשתות כמו פייסבוק ואינסטגרם, או הפצה דרך משפיענים, יכולים להגדיל משמעותית את החשיפה וההמרה של המבצעים.
העדפות קופונים בחנויות מקוונות
כדי לאפיין נכון את סוג המבצעים והקופונים שכדאי להציע לקהל הגולשים, כדאי להכיר את ההעדפות הנפוצות בקרב צרכנים בישראל:
- 63% מהצרכנים מעדיפים הנחות באחוזים על פני הנחה בסכום קבוע.
- הקופונים הפופולריים ביותר הם משלוח חינם (78%), הנחה על סל קניות מעל סכום מסוים (71%) והנחה על קטגוריה/מותג ספציפי (64%).
- מרבית הצרכנים (55%) מוכנים להמתין עד 3 ימים עם הרכישה כדי לנצל קופון או דיל.
- קופונים בערך של 20% הנחה ומעלה הם האטרקטיביים ביותר מבחינת הגולשים.
למשל, רשת האופנה הבינלאומית H&M משתמשת במנגנון דיוור מתוחכם עם קופונים דינאמיים, המותאמים להיסטוריית הרכישות והסגנון של כל לקוח. כל משתמש מקבל באופן אישי קוד המקנה לו 15% הנחה על פריט נבחר מקטגוריית מוצרים שהוא נוטה לקנות. השילוב בין פרסונליזציה להנחה משמעותית מייצר value מוסף ללקוח ומגביר את הנאמנות למותג.
יתרונות השימוש במערכי קופונים באתר מסחר
הטמעה של פתרונות קופונים באתר eCommerce יכולה לספק שורה של יתרונות עסקיים:
- הגדלת המכירות - מבצעים מושכים הופכים לקוחות מתעניינים ללקוחות משלמים, ומנצלים את תחושת הדחיפות להמרת עסקאות נוספות.
- שיפור שיעור ההמרה - הצגת קופון רלוונטי בשלב "עגלת הקניות" יכולה לצמצם משמעותית את אחוזי הנטישה ולשכנע את הגולש לסיים את הרכישה.
- הגדלת סל הקניות הממוצע - קופונים שמותנים בהזמנה מעל סכום מינימלי או שמשלבים הנחה על מוצר נלווה, מעודדים את הקונים להגדיל את ההזמנה ולנסות מוצרים חדשים.
- עידוד רכישות חוזרות - הטבות בלעדיות ללקוחות חוזרים במועדון הלקוחות או למזמינים חבילת מנוי מגבירים את הסבירות לרכישות עתידיות.
- משיכת קהלים חדשים - חשיפה של הקופונים בערוצים חיצוניים כמו רשתות חברתיות או אתרי השוואות מחירים מגדילה את נפח התנועה ומביאה לקוחות פוטנציאלים שאולי לא היו מגיעים לאתר באופן ישיר.
למשל, אתר ההלבשה ASOS מציע באופן שוטף כ-15% הנחה מותנית בהרשמה לדיוור של האתר. אסטרטגיה זו של "קופון על תמורה" מסייעת להם לגייס משתמשים חדשים ולבנות בסיס של לקוחות נאמנים שאליהם ניתן לשווק שוב ושוב באמצעות המייל.
המלצות ליישום אפקטיבי של אסטרטגיית קופונים
על מנת שהקופונים יניבו את התועלת העסקית המקסימלית לאתר eCommerce, חשוב להקפיד על מספר כללי אצבע:
- הגדירו KPIs ברורים - המרת עוקבים? נאמנות? גיוס לקוחות חדשים? קבעו יעדים מדידים לכל קמפיין והעריכו את הצלחתו בזמן אמת לפי KPIs אלו.
- סגמנטו והתאימו אישית - למדו את ההעדפות הספציפיות של קהלי היעד שלכם, צרו פרופילי לקוח מפולחים, והתאימו לכל קבוצה את המבצעים והערוצים הרלוונטיים לה.
- קבעו מדיניות לטווח ארוך - הגדירו בבירור את התדירות, ההיקף וסוגי ההטבות שתציעו באופן שוטף, כדי לייצר עקביות וציפייה אצל הלקוחות מבלי לפגוע בתפיסת המותג.
- אוטמטו ככל שניתן - השתמשו בכלים אוטומטיים להפצת הקופונים בערוצים מרובים, ולמעקב אחר ביצועיהם בכל נקודת מגע עם הלקוח.
- התחדשו כל הזמן - השקיעו בפיתוח מתמיד של מנגנוני קופונים וחוויות מבצע חדשניות, שיבדלו את האתר שלכם ממתחרים ויפתיעו את הלקוחות בכל פעם מחדש.
לדוגמה, המותג לאביזרי ספורט Under Armour הקים אתר קופונים ייעודי עבור חברי התוכנית Connected Fitness. פלטפורמה זו מרכזת עבור המשתמשים את כל מבצעי המותג במקום אחד, מאפשרת מימוש דיגיטלי קל של קופונים בקניה, ומספקת ללקוחות נאמנים גישה להטבות בלעדיות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.
לסיכום, בניית אתר קופונים משולב או הטמעת פתרונות קופונים בחנות המקוונת הם כלים אסטרטגיים חיוניים לכל מותג סחר אלקטרוני המעוניין להגדיל את המכירות, להעלות שיעורי המרה ולשמור על נאמנות לקוחות לאורך זמן. הפוטנציאל העסקי הטמון בקופונים דיגיטליים הוא עצום, בהינתן בחירה של המנגנונים המתאימים, הגדרה של יעדים מדידים, ומדיניות מותאמת אישית לקהלים שונים. עם זאת, חשוב לנהל את התהליך בצורה מושכלת, על מנת למנף את היתרונות תוך צמצום של סיכונים אפשריים כמו שחיקת מוניטין או תלות.
אם אתם מעוניינים לפתח אתר קופונים או אסטרטגיית קופונים לחנות האונליין שלכם, אך אינכם בטוחים מהם הצעדים הנכונים ביותר עבור העסק - אל תהססו להתייעץ עם מומחה בתחום. צרו קשר עוד היום לייעוץ בחינם ללא התחייבות, ונשמח לעזור לכם לתכנן ולהטמיע פתרון קופונים שימקסם את ההכנסות ואת חווית הלקוחות.