כשהמחירים מרקיעים שחקים, קשה יותר מתמיד למצוא קופונים

כשהמחירים מרקיעים שחקים, קשה יותר מתמיד למצוא קופונים

בעוד שהמחירים עולים לשיאים חדשים, מציאת קופונים הופכת למשימה מאתגרת יותר ויותר. המותגים והקמעונאים מתרחקים מההנחות הגזורות בעיתון, והגרסה הדיגיטלית לא צמחה מספיק מהר כדי להדביק את הקצב.

היקף הקופונים הולך ופוחת

לפי הערכות של Kantar Media, ב-2021 הופצו כ-168 מיליארד קופונים, הן בפורמט מודפס והן בדיגיטל. מדובר בירידה חדה מכ-294 מיליארד ב-2015. השוק המצטמק כולל לא רק את כמות הקופונים שמופצים אלא גם את שיעור הפדיון בקופה. על פי מחקר של כלכלנים מאוניברסיטאות הרווארד, ג'ורג'טאון והיינריך היינה דיסלדורף, שיעורי הפדיון צנחו ל-0.5% מכלל הקופונים המודפסים והדיגיטליים ב-2020, לעומת כ-3.5% בתחילת שנות ה-80.

המעבר המהיר לדיגיטל לא מתאים לכולם

על פי ד"ר דאר מאוניברסיטת שיקגו, המעבר לקופונים דיגיטליים לא מתאים לאוכלוסיית המשתמשים העיקריים - צרכנים מבוגרים בעלי הכנסה קבועה שלא בהכרח בעלי אוריינות דיגיטלית גבוהה. "זה לא מונע מתגובה לקופונים. זה מונע מכך שקופונים לא מגיעים לאנשים הנכונים", הוא אומר.

פתרונות חלופיים כמו תוכניות נאמנות וCash Back

הטלפונים החכמים אפשרו סוגים חדשים של תמריצים כמו תגמולי Cash Back, נקודות הניתנות למימוש לזיכוי בחנות ופרסים בתחרויות. בנוסף, הקמעונאים מתמקדים בבניית מותגים פרטיים ובלחץ על יצרנים להוריד מחירים, מה שמקטין את המרחב שלהם לתת הנחות דרך קופונים.

האם הקופונים המודפסים בדרך להיעלם?

למרות הקשיים, לא נראה שהקופונים המודפסים ייעלמו בקרוב. ג'יל קטאלדו, מומחית לקופונים ובעלת טור סינדיקציה ואתר בנושא, מסכימה שהשימוש יורד, אך לדבריה "זה לא קורה כל כך מהר כמו שחשבו שזה יקרה". היא וחובבי קופונים אחרים ממשיכים להעדיף את הדרך הישנה והטובה של גזירת נייר.

עם זאת, השוק משתנה ללא ספק. חברת Quotient, שהתחילה ב-1998 כאתר בשם Coupons.com להדפסת קופונים ולא גזירתם, מצמצמת כעת את הקופונים המודפסים. לדברי ליסה תומפסון מהחברה, "בכנות, זו צורה גוססת של חיסכון. אנחנו יודעים את זה".

עובדות והדגמות:

  • שיעור הפדיון של קופונים ירד מכ-3.5% בשנות ה-80 ל-0.5% ב-2020.
  • ב-2015 הופצו כ-294 מיליארד קופונים, וב-2021 רק 168 מיליארד.
  • רק 5% מהקופונים המופצים הם דיגיטליים, אך הם מהווים כשליש מכלל הקופונים שנפדים.
  • גרג פארקס, בלוגר קופונים, מעדיף כיום קופונים דיגיטליים כי הם חוסכים לו "מבטים מלוכלכים מהקופאים".
  • לפי Inmar, היצרנים מהססים להציע תמריצים נוספים בתקופת מחסור כדי לא לעורר ביקוש מוגבר ולשבש את שרשרת האספקה.

בניית אתר קופונים כפתרון אפשרי

למרות הקשיים, ישנם עדיין פתרונות לחובבי החיסכון. בניית אתר קופונים יכולה להיות דרך יעילה עבור מותגים לספק הנחות ממוקדות ללקוחות הנכונים, תוך בניית נאמנות ארוכת טווח. אתר כזה יכול לרכז במקום אחד את כל ההצעות העדכניות, עם אפשרות להתאמה אישית על סמך היסטוריית הרכישות. בנוסף, אתר קופונים יכול להציע תוכן מועיל כמו טיפים לחיסכון ומדריכים להתמצאות בעולם הקופונים הדיגיטלי.

לסיכום, למרות הירידה בשימוש בקופונים המסורתיים, עדיין יש דרכים רבות לחסוך בקניות - צריך רק לדעת איפה לחפש. בניית אתר קופונים יכולה להיות פתרון מנצח גם עבור צרכנים המחפשים מציאות, וגם עבור מותגים המעוניינים לשמור על נאמנות הלקוחות בתקופה מאתגרת זו. בסופו של דבר, גם אם העולם משתנה, הרצון לחסוך כסף נשאר בעינו.