אתרי דילים יומיים, כגון גרופון ובאליגם צמחו ככלי מכירות עבור עסקים קטנים כדרך לקדם מבצעי מכירות אגרסיביים באינטרנט. אחד המאפיינים הבולטים של אתרי הקופונים הוא להבליט את מספר העסקאות נמכרו עד כה, כדרך להפחית את חשש ההצטרפות של רוכשים נוספים.
 
מלבד היתרונות הטכנולוגיים של משלוח הודעות בדואר אלקטרוני לעומת משלור קופוני הנחה בדואר רגיל שהיו נהוגים ככלי להמרצת מכירות בעשורים הקודמים, קיים הבדלים הבדלים נוספים שמושגים באמצעות שיטות המכירה של אתרי הקופונים.
 
בשונה מהפרסום המסורתי, בעל עסק משלם לאתרי הקופונים עבור עסקאות שנסגרו בפועל, לעומת פרסום קופונים שהופצו בדואר/פרסום בעיתון בהם לא היה התאמה גבוהה בין עלות הפרסום והפקת הדפוס/מחיר המודעה לבין מכירות בפועל.
 
הבדל משמעותי נוסף הוא ביכולת של אתרי הקופונים לשכנע קונים פוטנציאלים בכדאיות העסקה, על פי לוגיקה של חוכמת המונים. כלומר אם אני מעוניין לרכוש קופון למסעדה ואני רואה שלפני רכשו את קופון ההטבה עשרות או מאות צרכנים אחרים, אני אשתכנע כי מדובר בעסקה משתלמת ואבצע את העסקה. לעומת זאת כאשר אני צופה בקופון המודפס במודעת עיתון אין לי אינדיקציה האם מדובר הצעה טובה או לא, אלא אם יודע מה המחיר המקובל בשוק לעומת המחיר המוצע בקופון המודפס.
 
ענין נוסף הוא הגבלת העסקה בזמן. הפסיכולוגיה הצרכנית והדחף האימפולסיבי עולים, כאשר העסקה ניתן לרכישה בתוך זמן מוגבל. תאריך תפוגת העסקה גורמת לנו לקבלת החלטות מהירות שכן אינה מאפשרת בירור מקיף של עובדות, התייעצות עם חברים ומשפחה או השוואת מחירים.